Myrskyjen kevät

Kyllä, tämä kevät on ollut ihmeellinen, kaunis, hitaasti etenevä ja aikainen. Lämpöä ja aurinkoa on riittänyt jopa kolme viikkoa ”etuajassa”. Tällä hetkellä koivuissa on täällä Pirkanmaalla lähes täydet lehdet ja lämmin sää on lähennellyt kesän lukemia. Valkovuokkojen meret ja jo nyt voimalla kukkivat voikukat ovat hämmästyttäneet avoimia silmiä ja sydäntä joka päivä uudelleen ja uudelleen.

Tämä näkyvä maailmamme peilaa nyt jotain tapahtumaa, jota me emme silmillämme tavoita, vaan voimme vain herkkinä olentoina aistia ja vastaanottaa. Voimme leikitellä ajatuksella, että koska maailmassa on ollut niin paljon ikävää ja kamalaa, olemme me ihmiseet alkaneet niin hartaasti pyytää kauneutta ja lämpöä elämäämme, että jaksaisimme toivoa ja uskoa parempaan. Tämä kevät on vastausta toiveisiimme, uskokoon ken tahtoo. Sielujamme elvytetään pitkän rankan jakson jälkeen ja luovuuttamme aktivoidaan väreillä, tuoksuilla ja luonnon kaikella runsaudella. Luonto avaa itseään meille, jotta parantuisimme skeptisyydestämme ja kaikesta (turhasta) lukemastamme ja kuulemastamme. Nyt on aika avata omakin sydän kuulemaan luonnon kutsu, joka etsii yhteyttä todelliseen olemukseemme.

Vielä tämän luonnonkin tason lisäksi ajassamme on jopa myrskyisiä virtauksia, joiden alkuperä on kaukana universumin tapahtumissa, aurinkokuntamme vastaanottamina. Supermega aurinkopurkaukset, tähtien konstellaatiot, planeettojen yhteenliittymät ja vastakkainasettelut ovat kaikki vaikuttaneet meihin ja luontoonkin. On tuullut ja myrskynnyt, puut ovat nostaneet juurensa maasta ja antaneet periksi suuremmalle voimalle.

Tapahtumia aurinkokunnassa on ollut paljon ja varsin voimakkaitakin. Meitä työnnetään nyt myös myrskyjen kautta kohti rehellistä itsemme todeksi elämistä, oman suuntamme tarkistamisen myötä. Luovuutta puhalletaan meihin myös oikein olan takaa, ja syvimpänä tarkoituksena on luoda kauneutta sielujemme elähdyttämiseksi, mutta ennen kaikkea Luojan kunniaksi. Luova Lähde virtaa kauttamme nyt uudella tasolla ja tavalla. Tähän liittyy myös oman ja lähimmäistemme elämän luominen niin kauniiksi ja tarkoituksenmukaiseksi kuin vain mahdollista.

Me itse olemme niitä esteitä, joita yleensä yritämme ulkopuoleltamme etsiä. Muut eivät voi meitä rajoittaa, vaan omat vanhat käsityksemme ja pelkomme yrittävät pitää meidät tutuissa ja ahtaissa tavoissamme. Kuitenkin voimme ottaa uusia suuntia ja mallia rohkeista ja keveistä ajatuksista ja vapaudesta, joiden kautta toiset uutta aikaan toteuttavat. On hyvä nähdä että suurimpaan iloon ja kauneuteen pääsemme yhdessä luoden. Jopa tulevaisuuden maailmaa ajatellen. Nyt on hyvä aika antaa sydämen ja sielun laulaa uutta, kaunista laulua ja tuoda sen nuotit nähtäville vaikkapa omaan ja yhteisiin puutarhoihin. Miksi emme siis todella panostaisi luovuuden kautta uuteen tapaan ilostuttaa kaikkia. Jokaisella on oma tapansa tuoda sitä esille ja niin onkin hyvä ja oikein. Monet toukokuun lapset voivat olla tässä iloisena esimerkkinä.

Niin kuin aina, kun uutta syntyy, vanha kipuilee kuolevana ja yrittää kuin viimeisillä voimillaan pyrkiä pitämään kaikki sellaisissa raameissa, joissa sen on itse hyvä ja turvallinen olla. Tämä varmastikin näyttäytyy maailmassamme ihan konkreettisellakin tasolla. Vanhat mallit ja tavat toimia yrittävät etsiä jalansijaa uusilla ja tarkkaamatonta katsojaa huijaavillakin keinoilla. Ihmisiä yritetään sumuttaa ja saada uskomaan vaikkapa tiukan valvonnan tarpeellisuuteen, rokotuksiin, säännöstelyyn, köyhyyden hyväksymiseen ja moniin muihin teemoihin, jotka kulkevat tarpeellisten uudistusten nimellä, mutta palvelevat vain pientä vanhan kontrollin ryhmää. Meidän tehtävämme ei ole agressivisesti vastustaa mitään, vaan tehdä vain niin kuin vapaa sydämemme oikeaksi kokee, ei vain itsemme vaan myös kokonaisuuden kannalta.

Tämän lisäksi meitä kaikkia kasvatetaan ottamaan myös huomioon se, etteivät kaikki ole vielä valmiita siirtymään uuteen tapaan ajatella tai toimia, vaan he vielä uskovat omaan tapaansa hahmottaa maailmaa ja toimia siinä. Sitäkään ei ole tarpeen vastustaa, vaan ainoastaan kulkea omalla tavallaan, sydäntään ja suurempaa suunnitelmaa kuunnitellen.

Toinen uuden syntyyn liittyvä tekijä on kaiken valheellisuuden ja piilotetun esilletulo. Me emme kuitenkaan ole veljiemme tai sisartemme tuomitsijoita tai muiden valintojen arvioijia, vaan joka hetki jokaisen tulee katsoa vain sitä, että itse toimii rehellisesti ja viisaasti. Sillä niin on, että vain esimerkillämme, arkiseen toimintaamme henkiset arvomme vieden, voimme vaikuttaa ja muuttaa ihmiskunnan suuntaa. Ja jos joku onkin tehnyt itselleen ja ehkäpä muillekin haitallisia valintoja menneessä, voimme tukea heitä nyt esimerkillämme ja ehkäpä pyydetyillä ohjeillamme valitsemaan viisaammin ja puhtaammin. Myötätunto on avain  tulevaisuutta uudelleen rakentaessamme, sillä muurit alkavat nyt murtua niin yksilö- kuin yhteiskunnankin tasolla.

Tämä on aikaa, jolloin (taas kerran) meiltä vaaditaan ja odotetaankin paljon. Vahvuuden kasvattaminen, avoimuus, rehellisyys, muiden kunnioittaminen, myötätunto, puhtaan ja parhaan itsen esiin tuominen ovat mm. niitä teemoja, joilla pääsemme kehittymään ja tuomaan muillekin iloa ja tukea.

31.5. on viimeinen pyhä täydenkuun juhla, Asala, joka on ihmiskunnan, Kristusenergian ja kaikkien Valon palvelijoiden juhla.  Kaksosten tähdistön voimallinen energia ja valo paljastaa kaiken epätoden ja saa persoonallisuuden taipumaan sielun pyhään tahtoon ja suunnitelmaan. Oikeat valinnat ja päätökset voivat nyt helpommin mukautua suureen suunnitelmaan, joka koskee ihmiskunnan nousemista Valoon. Uudesta kuusta 17.5. täydenkuun aikaan saakka onkin oivallinen aika vahvistaa omia hyviä ominaisuuksiaan, tarkistaa valintansa taas kerran ja löytämään ne ratkaisut, jotka ovat tärkeitä oman sielun kehitykselle eikä niinkään omista haluista lähtöisin. Tämä parin viikon ajanjakso voimistuu galaksimme myötävaikutuksella aivan äärimmäisen suurella tuella ja valolla.

Aina kun on suuria tapahtumia, on myös suuria ailahteluita niin mielessä, tunteissa kuin teoissakin. Nyt ei todellakaan ole aika antaa niille voimaa, sillä se valinta vie taannuttavaan tai jopa tuhoavaan suuntaan. Tarkoitushan on muutos, kehittyminen ja uusi maailma meidän kauttamme. Uutta ei synny ilman vanhasta luopumista ja siihen kuuluu kaikki nuo edellä mainitut tasotkin. ”Luovun vanhasta itsestäni sieluni valon hyväksi”. Vahvuutta tarvitaan työntämään oma mieli kohti korkeuksia, mutta ei haahuillen vaan arkeen juurruttaen. Mielen lento sinne tänne ei ole terveeellistä eikä myöskään harhojen maailman ylläpitäminen tai omiin erityisiin kuviin tai kuvitelmiin uskominen. Henkisyyden ilmentäminen vilpittömissä teoissa on hyödyllinen ajatus.

JALAT MAASSA, on paras ohje ikinä juuri tässä ajassa. Toisin sanoan luova ja määrätietoinen työskentely, johon yhdistyy sydämen rukous kohti Lähdettä, sen monilla nimillä ja sen tukea pyytäen. Nöyrät teot, työt, hiljainen oman velvoitteensa täyttäminen ja sydämen palo auttamiseen, palkitaan ilolla, joka tulee Auttajiltamme, omilta enkeleiltämme. Nyt on kyse ihmiskunnan nousun askelmista, joissa jokainen on yhtä tärkeä, eikä kukaan toisensa yläpuolella. Siksipä ihmisten yhteistyö tuo enkeleillekin iloa, koska silloin teemme työtä ihmiskunnan muutokselle ja valolle. Jokainen omassa kohdassamme kiittäen.

Kesäkuu on astrologienkin mukaan sitten se kuukausi, jolloin on todennäköistä, että maailmassa ns. rytisee ja voimme joutua kohtaamaan ikäviä ja vaikeitakin asioita. Globaali vanhan maailman sortuminen voi näyttää hirmuiselta ja se voi tapahtua monia pelottavalla tavalla. Silloin on hyvä muistaa, että se mitä näemme on vain se pinta, materian taso ja taustalla on tuo suuri voima, joka vastaa rukouksiimme kauniin maailman saamiseksi. Kun riittävä määrä pyytää sitä, Lähteen on vastattava niin kuin tänä keväänä, täällä Suomessa. Luottakaamme siihen ja uskokaamme joka hetki Valon voittavan ja uuden ihanan kevään saapuvan ihmiskunnallekin. Kiitos uskostamme.